مقایسه کمپرسور باد بی صدا و صدا دار

چنانچه شما با توجه به شغل و نیاز مربوطه تان بخواهید که دستگاه کمپرسور باد تهیه کنید یا اقدام به خرید دستگاه پمپ باد در اصفهان کرده اید، پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا ویژگی ها و موارد مربوط به این دستگاه را چک کرده و انواع صدا دار و بی صدای این دستگاه را بشناسید؛ از این رو ما در این مقاله از سایت سام صنعت قصد داریم تا کمپرسور باد صدا دار و بی صدا را مورد مقایسه قرار دهیم و به شما معرفی کنیم.

معرفی کمپرسور باد بی صدا

این کمپرسورها همانطور که از نامشان پیداست از نوع سایلنت بوده و برای مصرف های شهری بهترین گزینه و انتخاب می باشند. اگر شما هم قصد دارید تا از تولید آلودگی های صوتی و زیست محیطی جلوگیری کنید، بهترین گزینه انتخاب کمپرسور باد بی صدا است.

اما این کمپرسور های بی صدا دارای دسته بندی هایی نیز هستند که در دو دسته مجزا قرار می گیرند که به نام های یخچالی و اویل فری به فروش می رسند؛ کمپرسور های بادی یخچالی بی صدا در واقع از موتور های یخچال فریزر استفاده کرده که این دسته از موتور ها نیز بدون صدا و لرزش هستند و آن دسته از کمپرسور های بی صدا که اویل فری نام دارد به علت استفاده موتور آنها از روغن چنین نامی را دارند.

چه مشاغلی باید از کمپرسور باد بی صدا استفاده کنند؟

این دسته از کمپرسور های سایلنت برای مشاغلی مناسب هستند که میزان سر و صدا در آنها باید کم باشد، از جمله این مشاغل دندان پزشکی، کابینت سازی، نقاشی ساختمانی، کسانی که آرایشگاه دارند و یا کسانی که کارگاه های کوچکی را راه اندازی کرده اند است و برای آنان مناسب می باشد.

در حقیقت کمپرسور باد بی صدا و یا سایلنت مناسب شغل هایی است که باید از کمپرسور باد در مکان های عمومی و شهری استفاده کنند و نباید میزان آلودگی صوتی و محیطی آنان زیاد باشد.

از جمله دستگاه های دیگری که در ارتباط با انواع کمپرسور باد کار می کنند و به این دستگاه مربوط است، دستگاه نیتروژن ساز می باشد که با خرید دستگاه نیتروژن ساز نیز می توانید پکیج صنعتی کاری خود را تکمیل کنید.

میزان تولید صدا در انواع کمپرسور باد بی صدا چقدر است؟

همانطور که اشاره کردیم، کمپرسور های بادی بی صدا در دو نوع یخچالی و اویل فری هستند و تولید صدا در این کمپرسورها بسیار کم است و برای فعالیت های درون شهری بسیار مناسب است، اما در مقایسه، کمپرسور های بادی صدا دار مثل کوبل و پیستون صداهای بسیار بالایی دارد و بنابراین در موقعیت های خارج از شهر از آن استفاده می کنند.

اگر بخواهیم ترتیب بندی انواع کمپرسور را به صورت تولید صدای کم تا زیاد طبقه بندی کنیم، با توجه به موارد زیر از راست به چپ دسته بندی می شوند:

کمپرسور باد بی صدای یخچالی که به نام هرمتیک هم شناخته می شود، کمپرسور باد بی صدای اویل فری، کمپرسور باد صدا دار تسمه ای، کمپرسور باد صدا دار کوبل که به نام سیلندری هم معروف است.

قدرت موتور انواع کمپرسور باد چگونه است؟

کمپرسور باد صدا دار پیستونی قدرت موتور فوق العاده ای نسبت به دیگر کمپرسور ها دارد و این به دلیل موتور تسمه ای است که در این دستگاه تعبیه شده است؛ اما کمپرسور های یخچالی هم دارای قدرت موتور بالایی هستند و دلیل آن هم قدرت چرخش سه هزار دور در دقیقه است که به صورت اختصاری به شکل RPM نوشته می شود.

اگر شما هم بخواهید که علاوه بر خرید دستگاه کمپرسور باد، انواع دستگاه حرفه ای دیگری در صنعت مکانیک از جمله دستگاه نانو بخار را تهیه بکنید یا تصمیم به خرید دستگاه کارواش بخار داشته اید، سایت و کمپانی سام صنعت در خدمت شماست تا بهترین ها را تهیه کرده و با دقتی بالا و مقرون به صرفه خرید خود را انجام دهید.

 مقدار هوایی که کمپرسور های باد تولید می کنند چقدر است؟

در این قسمت از مقاله، ما قصد داریم تا بررسی کنیم که دستگاه های کمپرسور باد چه مقدار هوایی را تولید می کنند؟ کمپرسورهای بادی بی صدای یخچالی دارای توان تولید هوای بالایی هستند و این میزان توان سه هزار دور بر دقیقه است.

مابقی کمپرسورها به طور معمول مقدار هوایی را که فشرده می کنند و مقدار توانی که دارند هشت بار است اما کمپرسور باد یخچالی مقدار هوایی را که می فشارد دارای توان هشت تا پانزده بار است و از سایر محصولات بادی بهتر عمل می کند.

هزینه نگهداری کمپرسورهای بادی چقدر است؟

کمپرسورهای بادی یخچالی، کوبل و پیستونی از روغن در سیستم خود استفاده می کنند و در نتیجه هزینه هایی جداگانه برای خرید روغن و عوض کردن آن پرداخت می کنند، همچنین اگر تعویض روغن به درستی برای این دستگاه ها انجام نشود باعث می شود که قطعات نیز دارای برخی مشکلات و تعمیرات شوند و این باعث ایجاد هزینه هایی مضاعف می شود.

اما در کمپرسورهای بادی بی صدای اویل فری به دلیل آن که از روغن استفاده نمی شود این هزینه های اضافی هم حذف می گردد.

آیا کمپرسورهای بادی دارای توان کاری مداوم هستند؟

باید بگوییم که کمپرسورهای بادی بی صدا و صدا دار نمی توانند تا به صورت دائمی و مداوم کار کنند و پس از مدت زمانی که کار کردند یعنی یک الی دو ساعت باید در مدت زمان نیم ساعت استراحت کنند، چنانچه این فعالیت و کار به صورت مداوم برای دستگاه باشد باعث شده که موتور دستگاه داغ شده و سیم پیچ های آن می سوزند و در نتیجه موتور کمپرسور نیز خراب شده یا از کار می افتد.

برخی از مدل های کمپرسور که مخصوص کارخانجات هستند و اسکرو نام دارند می توانند به صورت مداوم فعالیت داشته باشند اما دارای قیمت های بالایی بوده و شرایط نگهداری شان هم سخت تر است.

مصرف برق کمپرسورهای بادی به چه صورت است؟

در انواع کمپرسورهای بادی بی صدا قطعاتی وجود دارد از جمله رله و خازن دائم کار که به دلیل وجود آنها مصرف برق در این دستگاه ها نیز پایین می آید اما کمپرسورهای صدا دار دارای مصرف برق بالایی نسبت به موارد بی صدا هستند.