به شرکت سام صنعت پارس خوش آمدید
سبد خرید

خرید دستگاه نیتروژن ساز اتوماتیک

خرید دستگاه نیتروژن ساز اتوماتیک
سام صنعت پارس
خرید دستگاه نیتروژن ساز اتوماتیک
  • انبار: موجود در انبار
1,000,000تومان
قیمت بدون مالیات: 1,000,000تومان

خرید دستگاه نیتروژن ساز

خرید دستگاه نیتروژن ساز به دلیل کاربرد های متنوعی که دارد می تواند برای صنایع و مشاغل مختلف در دستور کار قرار گیرد. روال کار دستگاه نیتروژن ساز به این شکل است که ابتدا هوای فشرده شده را از کمپرسور های باد می گیرد و در طی یک فرایند مشخص نیتروژن موجود در آن را از گازهای دیگر برای مصرف جدا می کند. خرید دستگاه نیتروژن ساز می تواند برای استفاده در کارهای مختلف با توجه به شرایط مناسب باشد. اما باید توجه داشت که امروزه عمده کاربرد های دستگاه نیتروژن ساز مصرف در صنایع خودرویی است که استفاده از آن را می توان در تعویض روغنی ها، اتو سرویس ها، مراکز خدمات رینگ و خرید دستگاه بالانس لاستیک درآر به وضوح مشاهده کرد.


خرید دستگاه نیتروژن ساز چگونه دستگاهی است و چه کاربرد هایی دارد؟ 

خرید دستگاه نیتروژن ساز نوعی از فناوری جدید است که از آن برای جدا سازی نیتروژن از هوای فشرده با درصد خلوص بالا استفاده می شود. این دستگاه فرایند جدا سازی نیتروژن هوا را توسط مواد جاذبی به نام کربن مولکولارسیو در فشارهای خاص امکانپذیر می کند.

معمولا در هوا 78 درصد نیتروژن و 21 درصد اکسیژن وجود دارد. دستگاه های نیتروژن ساز طوری طراحی و تولید شده اند که بر اساس اصل جذب فشار می توانند یک جریان مستمر گاز نیتروژن را از هوای فشرده تولید کنند. معمولا دستگاه های تولید نیتروژن این قابلیت را دارند که نیتروژن را در درجه های خلوص متفاوت تولید نمایند که میزان خلوص آن می تواند به ۹۹.۹۹۹ درصد برسد.

در زمان خرید دستگاه نیتروژن ساز باید به این نکته توجه شود که جزئیات مربوط به کاربرد گاز نیتروژن، میزان مصرف روزانه، هفتگی یا ماهانه و میزان خلوص آن مورد توجه باشد و در محاسبات اولیه لحاظ شود تا خریدار بتواند دستگاه نیتروژن ساز متناسب با نیاز خود را خریداری نماید و در آینده کاری خود دچار مشکل نشود.

 امروزه با توجه به پیشرفت هایی که در صنایع مختلف اتفاق افتاده است کاربرد دستگاه های نیتروژن ساز رو به افزایش است. از جمله کاربردهای خرید دستگاه نیتروژن ساز می توان به مواردی مثل استفاده در صنایع فلزی، صنایع شیمیایی، فرایند تولید و ذخیره مواد غذایی، صنعت پلاستیک، صنایع و مشاغل مربوط به خودرو و هواپیما سازی، ایمنی برای احتراق گاز و غیره اشاره کرد.

 با تمام این تفاسیر عمده ترین کاربرد دستگاه نیتروژن ساز در زمینه صنایع و مشاغل مرتبط با صنعت خودرو سازی مثل تعویض روغنی ها، اتو سرویس ها و خدمات مربوط به رینگ و لاستیک می باشد. 

خرید دستگاه نیتروژن ساز

نحو کار با دستگاه نیتروژن ساز

نحوه راه اندازی دستگاه نیتروژن ساز به این شکل است که ابتداء دستگاه برای تامین انرژی موردنیاز از طریق سیم رابط به منبع انرژی یا برق متصل می شود. سپس شلنگ باد و هوای فشرده مورد نیاز از کمپرسور گرفته شده و به ورودی 02 دستگاه نیتروژن ساز متصل می شود.

 لازم به ذکر است که می بایست فشار باد در دستگاه نیتروژن ساز خودروهای سبک 6 بار و در خودروهای سنگین 12 بار باشد تا روند جداسازی نیتروژن دچار اختلال نشود. پس از اتصال خرید دستگاه نیتروژن ساز به برق باید دستگاه روشن شود.

 پس از روشن کردن دستگاه نیتروژن ساز باید کاربر یا تکنسین زمان کوتاهی صبر کند تا عددی نزدیک به 99 درصد که نشان دهنده میزان خلوص نیتروژن است در صفحه نمایشگر دیجیتال دستگاه نمایش داده شود.

همچنین بر روی دستگاه عقربه ای جا نمایی شده است که نشانگر عقربه برای خودرو های سبک عبارت psi70 و برای خودرو های سنگین عبارت psi110 را نشان می دهد و کاربر می تواند با توجه به شرایط، آن ها را تنظیم کند. در پایان باد لاستیک به روش های سنتی یا جدید برای جایگزینی با نیتروژن تخلیه می شود.

 با توجه به نیاز روز افزون به استفاده از گاز نیتروژن در صنایع مختلف بخصوص مشاغل مرتبط با مراکز خدمات دهی به خودروهای مختلف، خرید دستگاه نیتروژن ساز به عنوان یکی از ملزومات خدمات رسانی در این مراکز می بایست در دستور کار صاحبان آن ها قرار گیرد. 


مزایا و فوائد استفاده از دستگاه های نیتروژن ساز

امروزه به دلیل ویژگی های خاص و مناسبی که گاز نیتروژن دارد استفاده از آن به جای اکسیژن یا هوا و گازهای دیگر رونق گرفته است.

  • از جمله مزیت ها و فوائد گاز نیتروژن که باعث شده است از آن در صنایع خودرویی استفاده شود می توان به مواردی مثل از بین بردن رطوبت باد لاستیک، نرم تر شدن لاستیک و افزایش ماندگاری و طول عمر آن، بهبود فرمان پذیری خودرو، بهبود عملکرد سیستم جلو بندی خودرو، بالا رفتن مقاومت لاستیک در مقابل هوای گرم، حفظ باد داخل لاستیک به شکل بهتر و مدت طولانی تر، کاهش تاثیر باد لاستیک بر میزان مصرف سوخت، رطوبت نگرفتن باد داخل لاستیک و عدم پوسیدگی رینگ خودرو اشاره کرد. 
  • با توجه به موارد گفته شده اکثر صاحبان خودرو تمایل دارند از باد نیتروژن برای پر کردن لاستیک های خودرو خود استفاده کنند و معمولا ترجیح می دهند برای سرویس چرخ های خودروهای خود به مراکزی مراجعه کنند که مجهز به دستگاه های تولید نیتروژن هستند.
  • با توجه به گسترش تمایل به استفاده از گاز نیتروژن در لاستیک خودروهای سبک و سنگین خرید دستگاه نیتروژن ساز می تواند راه کاری مناسب برای استفاده از این بازار جدید و روبه رشد باشد. 


اجزاء تشکیل دهنده دستگاه نیتروژن ساز

دستگاه نیتروژن ساز مثل همه دستگاه های دیگر برای فعال شدن و جدا کردن نیتروژن از هوای فشرده از قسمت های مختلفی تشکیل می شود که تکنسین و کاربری که با آن کار می کند باید از آگاهی و تسلط لازم نسبت بخش های مختلف آن ها برخوردار باشد.

 ازجمله اجزاء ظاهری تشکیل دهنده دستگاه نیتروژن ساز می توان به مواردی مثل نمایشگر LCD در برخی از مدل ها، برد هوشمند الکتریکی، خروجی N2، نمایشگر دیجیتال، ورودی 02، فیلترهای تسویه هوا، مخزن تولید نیتروژن مخزن باد، واحد مراقبت و رطوبت گیر، کلید روشن و خاموش کردن دستگاه، خرید دستگاه تنظیم باد در اصفهان و قطع کن اتوماتیک باد در برخی مدل های فول، سیستم وکیوم با مکش باد کهنه از داخل لاستیک، خروجی هوا، مجموعه کلید های منو دستگاه در مدل های فول اتوماتیک، سیستم توربو شارژ در مدل های تور بودار و درجه های نشانگر فشار نیتروژن و فشار باد اشاره کرد.

 همانطور که گفته شد دستگاه های تولید نیتروژن از تنوع بالایی برخوردار هستند و ممکن است تفاوت های جزیی در ساختار کلی خود داشته باشند ولی کلیت و روند کار آن ها تقریبا یکسان است. لذا خرید دستگاه نیتروژن ساز باید با توجه به شرایط و نیاز انجام شود. 

یعنی میزان تولید نیتروژن آن به میزان مصرف نزدیک باشد چون ممکن است صاحبان مشاغل مختلف نتوانند به سرعت آن را تعویض کرده با نوع جدیدی جایگزین نمایند. 


برای افزایش ماندگاری و طول عمر دستگاه نیتروژن ساز چه باید کرد؟

معمولا در برخی از دستگاه های نیتروژن ساز فول اتوماتیک این امکان وجود دارد که کاربر یا تکنسین بتواند از طریق وصل شلنگ دستگاه عمل وکیوم یا خارج کردن باد لاستیک و تزریق باد نیتروژن را به صورت همزمان در حالت AUTO انجام دهد.

 اما باید توجه داشت که در طولانی مدت ممکن است انجام این کار یعنی تخلیه و تزریق همزمان باد و نیتروژن باعث فشار آمدن به دستگاه نیتروژن ساز شده و عمر مفید آن را کوتاه کند یا کارایی دستگاه را به شکل قابل ملاحظه ای کاهش دهد. 

لذا بهتر است برای خالی کردن باد لاستیک خودرو قبل از تزریق نیتروژن حتی المقدور از روش های قدیمی استفاده شود. صاحبان مراکز خدمات دهی خودرو نباید با خرید دستگاه نیتروژن ساز فول اتوماتیک تصور کنند که می بایست تمام آپشن های آن را به طور همزمان فعال نمایند.

 چون اگر حجم کار ارائه شده به دستگاه زیاد باشد ممکن است ظرافت دستگاه دچار مشکل شده به سرعت فرسوده شود.  


روش تخلیه باد لاستیک برای جایگزین کردن آن با نیتروژن 

معمولا از دو روش برای خالی کردن باد لاستیک و جایگزین کردن آن با نیتروژن استفاده می کنند. اولین روشی که برای تخلیه باد لاستیک استفاده می شود روش قدیمی و سنتی است که در این روش از آچار پیچ و الف برای خارج شدن هوای داخل لاستیک استفاده می کنند. 

استفاده از این روش باعث بالا رفتن عمر دستگاه نیتروژن ساز می شود چون نیاز نیست از وکیوم دستگاه نیتروژن ساز برای تخلیه باد داخل لاستیک استفاده شود. در روش دوم شلنگ وکیوم دستگاه نیتروژن ساز به لاستیک خودرو وصل شده و شروع به تخلیه باد لاستیک می کند.

 عمل تخلیه هوای لاستیک به وسیله دستگاه نیتروژن ساز در مدل های ساده به شکل دستی است که این کار از طریق فشردن پدال تعبیه شده بر روی دستگاه انجام می شود و در دستگاه های فول اتوماتیک از طریق کلید مکش که روی دستگاه جا نمایی شده است فعال می شود. 


سخن پایانی

با توجه به ویژگی های منحصر به فرد گاز نیتروژن برای استفاده در لاستیک خودروهای سبک و سنگین و اقبال عمومی برای استفاده از این گاز خرید دستگاه نیتروژن ساز می تواند گامی مهم برای استفاده از این بازار بالقوه برای سرویس دهی به خودروهای مختلف باشد.

 استفاده از گاز نیتروژن هم می تواند ماندگاری لاستیک و رینگ خودرو های سبک و سنگین را تضمین کند و هم باعث حرکت روان چرخ های خودرو شود. 

دستگاه نیتروژن ساز از فناوری های جدید است که می تواند با استفاده از هوای فشرده شده در کپسول نیتروژن مورد نیاز برای صنایع مختلف بخصوص خودرو سازی را تامین نماید. 

برای مطالعه بیشتر می توانید قسمت دستگاه ساکشن گیر بکس اتوماتیک را مطالعه کنید.


شرایط بازگشت کالا

نظر بدهید

توجه: HTML ترجمه نمی شود!
بد خوب